مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت معتقد است؛ دستور زبان عصر پس از جنگ یک دستور زبان «تعقلی» است. فرق زیادی بین تبلیغ و تعقل است. نظام رسانهای ما هنوز از تبلیغ به تعقل نچرخیده است. امروز درباره جنگ همانطور صحبت میکنیم که در دهه ۶۰ صحبت میکردیم. متوجه نمیشویم که یکی دو نسل دیگر هم متولد شدهاند و اینها منطق و استدلال جنگ را میخواهند و نمیتوانند با دستور زبان تبلیغی جنگ کنار بیایند. همه تلاش ما در حوزه ادبیات مقاومت این است که «جنگ چیزی نیست که تلویزیون نشان میدهد»!